Hej hej bloggen! Just nu sitter jag och tuggar på en av de sista kanelbullarna som vi har kvar i frysen (allt måste ju ätas upp - även choklad och kanelbullar... tungt!) och har tagit en paus i städandet och packandet. Det är dock inte så farligt mycket att göra eftersom vi har underhållit den ganska så bra under tiden. Detta blir ett lite annorlunda inlägg, dvs. utan bilder. Detta för att jag inte längre har något Wifi eftersom SFR tydligen bestämde sig för att stänga ner det två veckor tidigare än överenskommit. Orkar inte ens dra hela den historien nu, är så trött på den franska administrationen så det liknar inget annat. Men snart slipper jag den! Jag har haft några helt tokiga dagar sedan senast. Först var det himla tokigt i skolan, jag hade så galet mycket att plugga på jämfört med tidigare och samtidigt ville jag umgås med alla människor för många åkte hem redan 4-5 juni, dagarna efter den sista tentan. Det var lite svårt att kombinera, men det gick. Det allra tråkigaste var dock att Kristin redan åkt och lämnat mig ensam. Hennes pojkvän Tobi kom från Tyskland med bil, stannade en dag och så åkte de morgonen därpå. Vi fick i alla fall träffas nästan allihopa och äta crêpe tillsammans en sista gång! Det var en väldigt mysig kväll. Jag var klar med skolan i tisdags, som jag nämnde, och då kom det också ett helt galet högtryck hit. I början var det väl bara strax över 20 grader, men nu är det absolut över 30. Helt tokigt, men så skönt! Jag passade på att umgås med Lilli och Sofia som åkte hem till Finland några dagar efter Kristin, vilket också var tråkigt. Tycker inte alls om att säga hejdå till folk! Vissa vet jag med 100 % säkerhet att jag kommer att träffa igen, förr eller senare, men andra kommer jag uppriktigt sagt aldrig att se mer igen. Det känns underligt att säga "ha ett bra liv" istället för "ha en bra dag, vi ses imorgon"! Har ju vetat att tiden skulle komma tillslut, men det har gått så mycket fortare än vad jag någonsin skulle kunna trott. Märkligt det där med tid, vet att jag nämnt det förut och jag är fortfarande lika konfunderad över det. Gjorde en modevisning härom dagen förresten! Det var en vän från Tjeckien som heter Barbora som har haft praktik hos en välgörenhetsbutik som samlar in pengar till cancersjuka i området. Som ett avslut på sin praktik ville hon göra en reklamfilm för dem och publicera på nätet (oops) och en del av detta var att hålla i en modevisning. Jag, Ondra och en spanjor vid namn Javier ställde upp på detta spektakel och det var väldigt roligt! Väldigt förvirrande, knasigt men också underhållande. Dessutom roligt att alla var så nyfikna på oss Erasmusstudenter och ställde en massa frågor. Även press var där, från den lokala TV kanalen samt tidning så nu är jag känd modestjärna! Söker ni en modell kan ni ju alltid ringa mig... Har också spenderat två dagar vid sjön och grillat och bara mått extremt gott. Har försökt att sola också, men som vanligt så går det inte att se någon skillnad på mig medan alla andra börjar att bli jättebruna... Vi hyrde också en trampbåt för första gången för mig och trampade runt i en timma. Jättekul! Har varit mer i vattnet än på land tror jag faktiskt... Det är väl runt 19-20 grader i sjön nu, så för mig är det helt perfekt. Vi tog oss dit med Rubens bil för det går inga bussar och det är runt 25 min att köra så det går inte direkt att gå dit heller. Cykla går ju, om man har en cykel då vill säga (vilket jag inte har). Var förresten bara grabbar i bilen, för alla mina tjejkompisar har åkt hem eller var runt och reste. Som tur är Ondra, Björn (från Norge) och Ruben riktigt trevliga grabbar så vi har haft det himla trevligt ihop! När vi kommit tillbaka på kvällarna har vi gått på fest på lite olika platser och träffat alla andra (= de få som är kvar). Har varit väldigt kul, men min sömncykel har blivit ganska så rubbad med alldeles för få timmar av sömn och jag har kanske gått och lagt mig ganska sent också... Men det är lite så det ska vara tycker jag ändå, har inte varit så tokig innan så jag får väl vara det också innan jag åker hem. Dessutom hinner jag ju ha semester nu när mamma och pappa kommer! För de kommer idag, senare ikväll! Helt tokigt, jag har pratat om det i tre veckor nu men inte förstått att det faktiskt är idag. De ska stanna två nätter och imorgon ska vi njuta det sista av Troyes och på onsdag åka till Bretagne, till en stad nära Saint-Malo där mamma har hyrt ett hus som vi ska stanna i två nätter. Sedan drar vi vidare en natt någon annanstans innan vi vänder hemåt igen, jag börjar jobba den 16e så då måste vi vara tillbaka. Ser fram emot det massvis, tror att det kommer att bli jättemysigt. Ska bli skönt att komma hem också, även om jag för tillfället trivs jättebra här (med vädret om inte annat). Är lite avundsjuk dock på de flesta som åkt hem och träffat sina käraste igen men jag måste vänta till augusti... Men nu är halva tiden gjord så nu är det bara nedförsbacke! Nu måste jag återgå till städandet igen! Ska träffa Kätlin lite senare i eftermiddag på en crêpe innan mamma och pappa kommer. Jag ska försöka att lägga till bilder när jag har riktigt internet igen, att dela från telefonen fungerar men det är sådär. Jag ska även skriva minst ett inlägg till, vill inte riktigt inse att det är slut nu... Ser fram emot att träffa många av er snart, saknar er! / Johanna
gott liv, kanelbulle, kulturkrock, mys,

Kommentera

Publiceras ej