Salut!
 
Av någon lite märklig anledning så satt jag och läste min egen blogg efter att, som vanligt, klarar av Oskar och Klaras, Stinas samt självklart Mattias bloggar. De är också ute och reser på sina äventyr, och det är lika häftigt för mig att ta del av vad de har för sig som jag tror att det är för er att ta del av vad jag har för mig!
 
Idag började som en ganska tråkig dag men som sedan utvecklades till ganska så tokig och kommer att sluta ganska så bra tror jag också... Började med att plugga/läsa bloggar/prata med Mattias/titta på bilder på naglar osv. efter att ha sovit länge och ätit en långsam frukost. Tillslut tröttnade både jag och Kristin och gick på promenad och fikade. Provade forzen youghrt med pêche till (tror att det är persika faktiskt) och det var grymt gott! Sedan råkade vi gå förbi en optiker där det fanns en massa Ray Ban och så oops... Hihi! Jag har tänkt på detta länge och jag är ju ganska lättmanipulerad så plötsligt hade jag bara köpt mig ett par. Hihi! De är dock jättefina! Snart ska jag fixa pizza på tacobröd och så ska jag och Kristin se på Frozen (ja, jag såg den förra veckan men om ni läser vidare förstår ni att jag har en viss obsession kanske...).
 
När jag skrev senaste inlägget så höll vi på att prata om att vi skulle åka till Paris, jag, Kristin och Tobi. Sagt och gjort, i fredags åkte vi dit! Två resor kostade oss med de reduktionskorten som vi har på tågbiljetter sammanlagt 34€, så det tycker jag är helt okej. Dessutom går det ju fort! I alla fall så kom vi fram till Paris och tog oss direkt till den stora Nike-butiken som ligger på Champs Élysées för Kristin och Tobi skulle köpa något, jag vet inte riktigt. Vi gick i alla fall och tog en fika på Starbucks sen så jag fick en chai-latte igen så jag var nöjd :) Sedan "råkade" vi gå förbi den alldeles magiska Disneybutiken och plötsligt stod Anna från Frozen där i dockform och jag kunde bara inte låta bli... Jag har nog aldrig älskat en docka så som jag älskar henne! Hon är magiskt söt och vi går riktigt bra ihop! (tänkte dock ge henne till min kusin som är 7, passar kanske henne lite bättre, så säg inget till henne mormor eller faster Eva!) Hihi! Himlen! Vi tog oss sedan till något köpcenter för Kristin ville titta på något, innan vi åkte vidare till samma lilla crêperie som jag och Eva var på bara någon vecka tidigare. Var lika gott denna gången! Underbart vad jag älskar crêpes i alla dess former! Tänkte att jag skulle anordna en liten crêpe afton när jag kommer tillbaka, om det finns någon som kan vara intresserad av det ;)
Sedan skulle Kristin och Tobi säga hejdå till varandra, och även om de ses igen om en månad så är det alltid tungt. Tror att hon tyckte att det var skönt att ha mig där som kunde stötta lite, även om jag inte ville tänka för mycket på det själv för då blev jag också ledsen (mer över Mattias än att Tobi åkte dock). Men vi hade något roligt att se fram emot när vi kom hem: Star Wars maraton! Det var Juan och Ondra som anordnat och jag tror att jag har sett alla filmer, men inte i rätt ordning så det var dags nu. Vi var en del under första filmen men ju längre tiden gick, detsto färre blev vi... När vi hade sett klart den tredje var det bara jag, Ondra och Juan kvar men eftersom klockan var över fem på morgonen så bestämde vi oss för att sluta där och fortsätta en annan dag ;) Var nog lika bra kan jag känna, då jag kände mig nästan bakis i lördags!
 
I lördags började vi med att plugga eller något, jag minns inte riktigt men det var säkerligen inte så produktivt. Sedan ville vi duscha för vi kände oss fräscha som ankor, men då visade det sig att varmvattnet hade tagit slut för en liten rödhårig mus hade stängt av varmvattenberedaren... Hihi, oj då! Men det har faktiskt att göra med att jag sov i den så kallade "fängeslehålan" medan Tobi var här då min säng är 140cm bred men Kristins och den i fängeslehålan endast 90cm. Jag gillar dock fängeslehålan för det är så mörkt och tyst, då det rummet inte vätter mot gatan. Däremot så sitter elskåpet på väggen och varje natt mellan 23-07 låter det "bbbbbrrrmmmm" ungefär (ni får spela upp det i ert huvud så förstår ni) ganska så högt och i torsdags natt fick jag bara nog så jag stängde helt enkelt av den - men glömde sätta på den. Det gick ju dock bra tills i lördags då varmvattnet var slut... Så vi fick ta oss hem till Caro och Marina och låna deras dusch medan vår behållare värmde upp sig igen, och där stötte vi även på Lilli och Sofia som bjöd in oss på middag hos dem senare på kvällen och självklart tackade vi ja. Vi hade det jättemysigt med makaroni blalaoni typ och vin, pratade en massa om allt möjligt och skrattade en hel del dessutom. Var bara en grymt mysig lördag.
 
Söndagen var väl också "mysig" kan man säga, den började som lördagen och som idag med att 0 hände, men vi tog i alla fall en crêpe med Kätlin från Estland (ni vet, hon som fyllde år) och planerade lite för en resa som vi med största sannorlikhet ska göra i nästa vecka. Dock kan aldrig något riktigt bli definitivt så jag blir lite tokig på det, men jag håller på att öva upp min spontanitet fortfarande så det ska nog gå bra. Pratade dessutom med min fina vän Emma hemifrån, även om jag har varit dålig på att hålla kontakt med många av er alla hemifrån via Skype eller Facetime så tänker jag på er massa massa massa ska ni veta och längtar SÅ till hösten när vi kommer få ses igen! Borta bra, men hem (hemma) bäst så att säga.
 
Tänkte som vanligt avsluta med lite bilder!
 
Ja, just det! Vi var och bowlade i torsdags, det var himla kul! Här är en massa brudar samlade på en och samma bild.
 
Och här är vi allihopa! Bara för att säga det så kom jag faktiskt TVÅA i mitt lag den första omgången!
 
Bildbevis för att vi var i Paris!
 
Myser ihop oss (nästan alla tre i alla fall) på Starbucks!
 
JAG OCH MIN BÄSTA VÄN
 
Ser ungefär som Johanna, 5 år är ute och går med sin pappa Tobi, 23 år (lite skumt dock) som tvingas hålla i hennes docka. Hihi!
 
Sista bilden på mig och Anna när vi äter crêpe ihop!
 
Just det igen! Smög mig in härom dagen och fotade i vår matsal!
 
Den är stängd just nu, jag vet inte varför och ingen sade något till oss heller så det var en otrevlig överraskning förra veckan!
 
Kan inte bestämma mig för om det är jag eller mina Ray Ban som är snyggast? Hihi
 

Just det igen igen! Lovade ju att jag skulle dela med mig av bilder på vår lägenhet, men det har jag inte gjort. Sprang därför in och fotade lite i smått panik några stycken bara så det är inte så städat men jag hoppas att ni kan tåla det ändå. Detta är mitt riktiga rum och inte fängelsehålan :)
 
Mitt rum består av min säng, mitt skrivbord, otroligt vackra gardiner...
 
... och en vägg som är en före detta öppen spis eller liknande där det viktigaste har fått pryda den! Det vill säga bilder på nära och kära, och Anna!
 
Min garderob som ser otroligt deppresiv och överfylld ut...
 
Och så min förvaring av nagellack, smink, tysk påskhare, böcker och något som jag kanske råkade köpa idag (=prylar på Sephora och ett par RB)
 
Lägligt nog hade vi köpt en bukett tulpaner idag så jag knäppte av en bild på vårt kök också! Mycket trevligt är det tycker vi båda två.
 

Nu måste jag dock riva ost till pizzan. Vi får höras av en annan dag! 
Glad valbord på er!
 
/Johanna
Paris, crêpe, mys,

Kommentera

Publiceras ej